Citat:
Ursprungligen postat av 1337pm
PKaze: Intressant information. har du möjligen en referens? En lagtext eller likande seriöst dokument. Min uppdragsgivare tycker att det ni skriver är intressant, men det är svårt att referera till WN vid en ev. strid om fakturor.
|
Det om inspelning hittade jag här vid en snabb google-sökning:
http://faktabanken.nu/avlyssning.htm finns säker att läsa i en ren lagtext också.
<!--QuoteBegin--1337pm[/i]
Jag lyckades komma över en av tre berörda domäner nu ikväll. Kan vi hävda att eftersom WebAdministratorn inte kan leverera alla tre domäner (som sas i telefon och epost tidigare) så bryter de sin del av avtalet?
[/quote]
Absolut, det skulle jag göra! Eftersom ni beställde ett paket bestående av samtliga tre lediga domännamn xxx.xxx och de endast kan leverera två av dem är ju paketet inte komplett. Nu får ni ju inte "ensamrätt" till ert domännamn, och ni kan ju hävda att det viktiga för er var att inte någon annan skulle ha ett sådant domännamn. Nu när de inte kan levererera det tredje är ni inte längre intresserade av de andra två eftersom det inte spelar någon roll för er om det finns en eller tre andra aktörer som kör med samma domännamn. En "ensamrätt" hade ni dock varit beredda att betala för, men nu är ju inte det längre aktuellt.
/Peter