Visa ett inlägg
Oläst 2005-11-25, 18:33 #7
PKazes avatar
PKaze PKaze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 287
PKaze PKaze är inte uppkopplad
Medlem
PKazes avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 287
Citat:
Ursprungligen postat av Blue-Eye
2. Ett muntligt avtal säger de sig göra. Men detta nämns inte till kunden i telefonen.
Nu försvarar jag inte sådana här domänförsäljare på något vis, jag bara svara på vad som gäller i allmänhet.

En muntlig beställning *är* ett muntligt avtal. Man behöver inte säga att "nu gör vi ett muntligt" avtal" för att det ska betecknas som ett muntligt avtal. Både muntliga och skriftliga avtal är lika bindande, det är bara svårare att bevisa vad som överenskommits i ett muntligt avtal.

<!--QuoteBegin--Blue-Eye[/i]
Begär att få det inspelade avtalet... Utan det sitter dem med skägget i brevlådan, speciellt om det inte är ordentligt gjord och kunden är informerad om inspelningen...
Jag återkommer hur det går =)
[/quote]
Det är helt lagligt att spela in telefonsamtal om minst en part är medveten om att samtalet spelas in. Vet säljaren eller köparen om att samtalet bandas är det alltså ok. Vet däremot ingen av dem att det spelas in är det buggning, och det är olagligt. Båda parterna behöver inte vara informerade om att inspelning pågår.
Om de däremot inte har spelat in samtalet har de ju mycket svårare att bevisa att en beställning har gjorts.

Hoppas att din kompis klarar sig ur det här. Det enklaste sättet är nog om domänen/domänerna han beställt blir upptagna (som i exemplet här ovan).

/Peter
PKaze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat