Visa ett inlägg
Oläst 2005-11-25, 16:31 #7
webbtekniks avatar
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2005
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
webbtekniks avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by Fredrik@Nov 25 2005, 15:54
att bygga hela sidan så att allt laddas om vid varje sidförflyttning skulle ALDRIG hålla.
I frames har sidan dragit runt 400GB trafik, utan frames skulle detta varit en bit högre...vilket skulle medföra extra kostnader.

Ytterligare nackdelar är att menyer försvinner när man scrollar på sidan, samt att vi inte kan exponera vår logga, telefonnumer mm under hela besöket!
Du får inte glömma att webbläsaren cashar det mesta så saker och ting hämtas ofta från användarens cash, detta begränsar den extra trafiken ordentligt. Dessutom innebär detta att saker som "laddas om" i princip visas ögonblickligen.

Jag har aldrig haft några problem att få till en layout där menyn alltid finns tillgänglig när jag haft behov av det.
Att logga, telefonnummer mm syns hela tiden är helt klart bra och ger ett professionellare intryck dock samma här som med loggan, brukar inte vara några större problem att få till en lösning där detta hela tiden syns vid behov.

I övrigt tyckte jag sidan så bra ut, målgruppsanpassad och ett professionellt intryck. Dock är den väl lite på gränsen till "överfull" så du bör absolut inte lägga in nå fler saker än vad du har nu, snarare så att den nog skulle må bättre av liiiiite mer tomma ytor, kanske ta bort någon av reklamen.
webbteknik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat