Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Nov 2004
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Nov 2004
|
Min erfarenhet hittils och anledningen till att jag väljer gratishotell är att det är för lätt att spendera pengar på något som inte ger något. Jag tror att många gör felet att börja seriöst med att betala annonser och hotell bara för att upptäcka att man går i back. Det finns massor med artiklar och e-böcker där ute som beskriver olika sätt att tjäna pengar men nästan samtliga metoder kostar pengar, e-böckerna kostar pengar och artiklarna kräver att du köper den saken eller den boken osv.
Under tiden man lär sig InternetMarknadsföring och testar olika saker tycker jag man ska göra det gratis.
Om jag fick frågan vilka sidor som är seriösa på internet så skulle jag säga att det känns som det är mycket få som är det. Även de flesta sajter som inte har en gratishost känns mer eller mindre oseriösa. Att kräka ner en sida med blinkande flashannonser på DN gör den sidan mer oseriös i mina ögon. Seriösa sidor borde väl vara myndighetsidor som inte har någon reklam alls. Kunskap och informativa sidor för mig känns seriösare för att de pratar mer med besökaren än sidor med köp, köp och köp.
Om du inte håller med mig vill jag gärna veta och varför. Jag vill inte verka som den som bestämt sig för något utan jag vill lyssna och lära mig så åsikter med vägledning välkomnar jag.
Vad tror du om detta:
De här försidorna som jag bygger upp, banansajten och nu någon sida som ska handla om etanol, kan jag väl använda endast som informativa sidor som inte är köpsidor. Dessa länkar till seriösa sidor och förhoppningsvis uppskattar besökaren sidans innehåll därför lite mer.
När dessa sidor får lite mer gratis trafik kan jag sedan prova länka till en webb host jag betalar för och lägger upp annonser. De här små webbsajterna kan jag har kvar eller prova byta till en betalhost för att se om det blir bättre. Blir det bättre så är det väl inte värre än att lägga ner gratis sidan. Innehållet är det som är jobbet och resten sköter google.
|