Citat:
Ursprungligen postat av zpD
Nobody,
Sedan blir resultaten fel (antagligen för att du kör API).
Resultaten blir lokalt beroende av vart din server står.
Du har endast rätt till 1000 queries per dag om det är API.
|
Du är observant! Och vet du vad, det stämmer faktiskt! Det beror på att sökningen sker helt anonymt. Gud ger och Gud tar. Förresten så stavas publicera med c och inget annat - jag syftar förstås på din signatur. Kram.
Citat:
Originally posted by -lindberg@Nov 17 2005, 15:11
Om jag var Google skulle jag
1 gå in på din sida, söka på "DJDJSJAJSJAKSKSKS"
2 kolla i nån databas vilket api-konto som gjorde sökningen.
3 stänga det kontot.
dom kan säkert scripta det också om du skulle skaffa flera konton eller byta konton då och då
|
Nej, det kan de inte. Och nej, Google API har inget med det här att göra, så det kan ni sluta diskutera.
Citat:
Originally posted by -ric@Nov 17 2005, 15:18
Jag tror inte Google skulle tveka en sekund att stänga ner kontot. Kan inte tänka mig att Google's parterns som har speciella avtal för att få använda deras index (ex. Eniro) skulle tycka det var ok.
|
Google kan inte stänga ner något konto - det här har inget med något konto att göra alls, tvärtom. Era sökningar sker helt anonymt och just det är en viktig del i hela grejen.

h34r:
Eniro - de har platt intet att säga till om i fråga om den här tjänsten.
Citat:
Ursprungligen postat av techtigo
sant, det du kan göra är väl att skriva ett litet script som klistarar ihop sökresultatsidorna, så får du "mer än 100" på en sida.
|
Nu har jag gjort ett försök att göra honom nöjd, men lyckades inte. Så fram för nya förmågor! :P