Visa ett inlägg
Oläst 2005-11-17, 21:45 #3
Nobody Nobody är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2005
Nobody Nobody är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Originally posted by andla@Nov 17 2005, 22:13
Har samlat in massa kunskap kring ämnet etanol och det har blivit en ganska stor samling nu.
För att göra detta bra i sökmotorer undrar jag om jag ska dela upp informationen i flera
olika sajter med länkar till varandra. I sådant fall vad är lagom med information för en sajt?
Det beror på hur mycket textmaterial och bilder respektive webbsida bär upp. Kommer du upp i runt 10 000 webbsidor under en domän som så brukar sökmotorerna haja till lite extra. Kommer du sedan över runt 100 000 unika (obs, unika!) webbsidor med bra, varierande redaktionellt material (inom ett ämne eller flera), så kan du räkna med att din "information impact" knuffar fram dina positioner ytterligare bara därav.

SIDA:s webbplats är ett bra exempel där man, trots massivt redaktionellt material utnyttjar sina möjligheter dåligt, enligt min mening. Bara för att du har hur många webbsidor som helst, garanterar det alltså inte framgång i sökmotorn. Tvärtom kan en webbplats med, säg, tre webbsidor lyckas utmärkt om den sökmotorpositioneras på ett bra sätt. Till och med bättre än Wikipedia.
Nobody är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat