Visa ett inlägg
Oläst 2005-11-17, 19:30 #11
kers kers är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
kers kers är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Kers... jag bollar tillbaka bollen till dig....
Driver du ett företag med vinstintresse?
Nu är vinstintresset inte det primära för oss, det viktiga för vårt lilla företag (där jag är delägare) är att göra något roligt som vi tror på. Men visst är överskott en förutsättning för att kunna verka, och det går ok för oss. 2004 omsatte vi ett åttasiffrigt belopp.

Citat:
det är en GIGANTISK skillnad på att sitta hemma och "köra lite projekt" där man har ALL tid i världen att pilla på design och tekniska finsser på sidorna.
och att driva ett företag med vinstintresse!
Det beror på hur man ser det. Vi har runt 15.000 besökare/dygn sammanlagt på våra sju olika domäner (en för var produkt) och då vi har relativt låg konvertionratio så har vi inte råd att förlora de ~14% som inte kör IE på relativt nya windowsboxar. Med runt 5 sales per dag och då var kundrelation i snitt innebär 2300 intäkter under tiden de prenumererar så blir det lite stålar. Om vi utesluter dessa 14% så tackar vi alltså nej till nästan 600.000.

Vi har nästan ingan underhållskostnader alls, om nya funktioner ska läggas till så slänger jag ihop lite kod och en annan kille fixar layouten via CSS - eftersom det är separerat som sig bör så går det väldigt enkelt och smidigt. Lönekostnaderna för det som vi har gjort totalt för webben i år kommer bli mindre än 100.000 vilket är en skitsumma i sammanhanget, det är vad det kostar att köra en medelstor kampanj i tunnelbana (stockholm) och spårvagn (göteborg).

Vi lägger inga resurser på att marknadsföra webben förutom att vi ständigt pushar för domänerna i vanlig annonsering, trafik får vi gott om från sökmotorerna som gillar att vi har sematisk och korrekt kod. Det gör det enkelt för dem att parsa och indexera den data som finns på sidorna.

Att arbeta enligt standarder är inget konstigt för oss då vi har det i ryggmärgen, det är något som vi alltid har gjort och kompetensen finns rakt av
om man har pysslat med sånt här i nästan tio år.

Jag skulle kunna fortsätta och ranta om hur dumt det är att stänga ute de köpstarka macanvändarna och hur det är knäckande att it-branchens konsulter är så flata att de hellre gör en dålig produkt till sina kunder istället för att förklara nyttan med att göra det rätt från början, men det här inlägget har blivit för långt redan.
kers är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat