llr
Citat:
Det spelar ingen roll att man lyckas placera sin kund topp 10 på alla önskade sökord
har man inte under arbetets gång haft i tankarna på hur man ska förvandla den nya trafiken till kunder/köpare hos företaget man just optimerat.
Så är det slöseri med tid och pengar för alla. Och som det nämdes ovan det kan vara rent skadligt.
|
Men du, hallå!!!
Det spelar väl en otrolig roll!
Bara för att vi byggt upp en effektiv tjänst som vi tjänar pengar på där vi "strömlinjeformat" processen för maximal utdelning för oss och kund innebär väl inte att det är fel.
Vi är ett företag, glöm inte det.
Ett företag med anställda som arbetar här för sin försörjning.
Du har ju själv ett företag och vet väl att det kostar pengar.
Vi kanske är aningen större än ditt företag men glöm inte att jag personligen arbetat i över 8 år med tekniken för att komma dit vi är idag. Ett hårt arbete med 6 år av slit för i princip inga pengar.
Är det fel att idag tjäna några kronor.
Tror inte du att våra kunder tjänar bra mycket mer pengar på vår tjänst än vad dom lägger ut?
Det är just det som är det viktigaste, hög ROI för kunden.
Effektivt arbete från vår sida gör att vi kan hålla nere priserna som gör det möligt.
Citat:
Eftertsom jag /vi blir omnämnda i samma andetag som SEO uttalar ordet moral eller etik blir jag tvungen att gå in i debatten.
|
Du är väl i högsta grad redan med i debatten.
Eftersom du är det får du väl tåla lite ytlig granskning.
Den är ju endast ytlig, något annat har jag inget intresse av att granska.
Citat:
Det betyder inte att sidorna får en dubbel representation. Domäner har ett primärt syfte -de ska kommuniceras. (internetlivet är mer än SEO). Spinecom innehåller corporate information avsedd för fysiska besökare. Dessa kommuniceras via visitkort etc. etc. Publiceringsverktyg.info likaså. Positionering.nu likadant. Alla dessa har olika innehåll till olika målgrupper.
|
Men alla har sitt syfte med sökmotoroptimering.
Det är patetiskt att hävda något annat.
Varför börjar Google med domänregistreringar?
Inte är det för att sälja domäner iallafall.
Det finns ett smartare drag än det som ligger bakom, men det får ni räkna ut själva.
Citat:
Det är inte seriöst att lova en bra SE-representation som inte är förankrat i webbplatsen innehåll och kvalitativa nivå. ”Enkla vägar” i syfte att tjäna snabba pengar med minimal arbetsinsats som bygger på länkfarmar och länklistor som egentligen inte har annat syfte än att skapa artificiell PageRank.
|
Vad vet du om hur vi jobbar ?
Det är hemsidan, innehåller och relevansen för sökorden som styr vilka sökord kunden FÅR välja.
Relevansen är det som styr hur hemsidan placeras i slutändan.
Det kallas för relevansoptimering och det borde du känna till att vi arbetar med.
Citat:
Sweseek, som nämndes, tillför ingen nytta för fysiska användare.
|
Nähä, är det du som bestämmer det.
Det är ganska konstigt eftersom SweSeek har runt 1000 besökare om dagen vilka i sin tur till drygt 40% besöker företagets hemsida dom hittat där.
Men, du vet säkert bäst.
Citat:
Den stämmer egentligen med den korrekta definitionen av en länkfarm än länklistorna på Ikanobanken etc.
|
Det var väldigt vilka ömma tår man trampar på.
Vet du om att jag startade SweSeek för snart 6 år sedan.
Kan inte du en gång för alla förklara diin bild av en länkfarm, bara så att vi andra oförstående kan lära oss något.
Citat:
Att arbeta mot sökmotorerna, sökmotoranvändarna och kundernas strategiska intressen med sådana metoder gynnar bara SEO-konsulten.
|
Konstig inställning.
Clonix
Citat:
Vi optimerar endast de sidor som vi själva bygger... Meta....interna länkar...rubriker...sitemap...content mm.
När vi kommer upp med vår nya hemsida som är på G kommer all info om SEO försvinna. Vi har inte aktivt försökt sälja seo på över ett år utan utfört det mera som en tjänst gentemot våra kunder vi gjort hemsidor till..... oftast med bra resultat.
Hans.... jag tror du misstolkade mig "Alla timmar har ju iallafall gett top50 placering"
Antalet timmar vi lagt på placering av "sökmotorotimering" kan räknas på en hand.
Nåot jag tror du inser om du kollar hur SEO-undersidan hos oss ser ut och inlänkar mm. vi har ju inte ens en promille av allt SEO-content ni har på era sidor.
Vi har som jag tidigare skrivit slussat leads som förhoppningsvis blivit kunder till er och har även lagt in ett gott ord för er när folk har frågat vilket seoföretag som är vettigt. Soo dont get me wrong here!
Det är bara sitemaps-länkningen som skiljer sig MIL ifrån vad jag personligen
anser vara en bra strategi för att skapa inlänkar till kunder.
Jag skulle tippa på att ni på SEO-logik är ett av dom vettigaste SEO-företagen i Sverige.
Och är det någon jag vill slussa Seo-leads till så är det er.
|
Det är väl helt ok.
Jag vet att du rekommenderar oss, vi är mycket glada över förtroendet du ger oss för dina kunder.
När det gäller sitemap så vill jag framhäva att den inte utgör något problem.
Om det skulle finnas risk med det så skulle vi inte göra på detta sättet, tro mig.
Dessutom är det nu så att den inte skulle värderas alls av Google är det bara att byta taktik och lägga de externa länkarna på en separat länksida, som om det skulle vara en "bättre" lösning.
Varför har man då externa länkar på en sida med interna länkar.
Det borde ni som är insatta i hur Google fungerar förstå.
Jag vill inte annat med inlägget än att BELYSA att dom som skriver här i själva verket själva, med eller utan framgång, säljer och arbetar med optimering.
ALLA har länkar.
ALLA byter länkar
ALLA sitter i samma båt och jag vill inte gå djupare med an massa kontroller eller mer skitsnack om vad andra gör och inte gör utan ville endast klarlägga fakta för att få slut på diskussionen.
Men, den lär väl fortsätta i oändlighet......... :unsure: