Har följt tråden lite på håll och en sak tror jag att vi är rörande överrens om och det är att nåt måste göras, och det är ganska snart annars kommer hela WN att balla ur så småning om.
Jag brukar klicka på länken längst ner för att se vilka dom senaste tillkomna medlemmarna är och det är skrämmande få som verkar ha en seriös verksamhet. Den senaste tillkomna medlemmen är
http://www.webmasternetwork.se/profil774.html och "bläddrar" man bakåt i profilerna så upptäcker man bl.a. att det är väldigt många som vill vara anonyma och varför skall dom ha tillåtelse att skriva och svara på inlägg?
Citat:
Vad tror ni om att låta nya medlemmar bli godkända först? Typ att nån moderator skall undersöka den webbsida de säger sig driva så att den finns eller liknande?
|
Tror jag är bra.
Citat:
En kategori som bara kan nås av folk med f-skattesedel hade enligt mig sorterat bort en stor del av oönskade inlägg...
|
Just F-skattsedel kanvara lite dumt med tanke på att det finns en massa ideella webmasters som kanske jobbar för föreningar etc. Sen kan det ju dessutom förekomma "anställda" webmasters och dom har ju ingen F-skatt.
Citat:
Ett forum där WN bjuder in ett viss antal personer som man kan lita på skulle öka kvaliten på inläggen ännu mer.
Vissa saker vill man inte skriva öppet för alla. Men de kan man skriva för folk som man kan lita på mer eller mindre.
|
Håller med til 100%
Citat:
Håller med om att tiden är inne för att nya medlemar skall godkännas av en moderator, den funktionen sätter jag på "as we speak ..."
|
Kanske vi bör utse ytterligare någon moderator i så fall.
Citat:
Det jag är rädd för är att om vissa med stor kunskap inbjuds till ett specifikt forum dör resterade delen, hur löser man det?
|
Tror att om man har ett eller två "Elitforum" så kommer någ dom andra att leva kvar ändå.
Men steg ett bör nog ändå vara att godkänna nya medlemmar...