Ämne: VPS
Visa ett inlägg
Oläst 2005-11-16, 11:22 #18
ProjectZ ProjectZ är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2005
ProjectZ ProjectZ är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2005
Skrev lite i tråden tidigare och tänkte nu dela med mig av mina erfarenheter.

Efter en hel del funderande och jämförande valde jag till sist slå till och prova VPS. Steget från webhotell till egen server var för stort för mig. Så VPS kändes som ett bra alternativ.

Valet stod mellan ServInt och PowerVPS. Varför jag fastnade för dessa företag var framförallt den positiva kritik dom fått på WHT. Support, prestanda och pris är i stort sett likvärdigt.
Helst hade jag sett att servrarna fanns i Europa då de flesta av mina besökare är från Sverige. Men på den punkten fick jag göra ett avsteg då min budget inte är obegränsad. Placeringen har dock hittills inte vållat några problem. Ok, lite längre ping är det men inget man märker av när man surfar in på sajterna.

Valet föll till sist på ServInt, ett val som jag inte ångrat. Supporten svarar snabbt och korrekt. I första hand försöker dom hjälpa en till informationen i andra hand gör dom jobbet åt en. En bra lösning, på detta sätt får man lära sig lite också.
Att sätta upp VPSen var relativt lätt. Men man får vara beredd på att läsa en del om man inte har kunskapen sen tidigare. Speciellt säkerhetsdelen tar sin tid.

Frågor, skriv i tråden så ska jag försöka svara.

//P
ProjectZ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat