Visa ett inlägg
Oläst 2004-01-09, 20:11 #5
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Yo.se fungerar för mindre trafik & privatpersoner, helt klart, men som sagt, man får bättre villkor än så, iaf hos oss, om man har volym.
visst, gav ju mest förslaget eftersom han tänkte dra igång den. och kan ju kanske finnas en del pengar att spara innan den startats upp på allvar.

Citat:
Inget påhopp på din tjänst Marcus, absolut inte, men om man har ett företag som drar in iallafall några tusenlappar så tror jag nog man lägger 60 spänn på en .com-domän för seriositetens skull.
ahaa. jo, absolut måste de kunna betala 60 spänn för en egen domän. var inte alls så jag tänkte. men fick för mig att du inte ville ha kunder som tillhandahåller subdomäntjänster för att de skulle vara oseriösa. alltså att själva vi bakom 3W.se skulle vara oseriösa. men då är jag med. då har jag absolut lite mer förståelse för ditt inlägg

Citat:
Oftast används subdomains till privata hemsidor etc (rätta mig gärna om jag har fel, men jag har svårt att tro att företag använder tjänsten).
nja, företagen använder nog inte direkt tjänsten för sin primära adress. däremot använder vissa företag tjänsten för att få ytterligare adresser till sin sida som kanske beskriver deras verksamhet (dvs pekandes mot deras domän). gissar att det kanske utnyttjas för sökmotorplacering eller något sånt (även om det verkar lite udda)

Citat:
Det är uppenbart att man inte kan hantera kunder som dessa...
självklart inte. isåfall måste man ju arbeta på ett liknande sätt som yo.se

nåja, tack för förklaringen