Visa ett inlägg
Oläst 2005-11-13, 22:07 #14
kabelkultur kabelkultur är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 91
kabelkultur kabelkultur är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 91
Tack för alla givande och uppmuntrande svar !

När jag kollar informationen på bildombudsmannens hemsida så tycks han ju driva en mängd rättsprocesser samtidigt och kör på friskt med stämningsansökningarna. Det talar ju för att det barkar till tingsrätten då.
Jag tar det dock med ro då jag nu är övertygad om att jag har gummistövlar ända upp till öronen i det här fallet.

Däremot är "Bildombudsmannens" i mina ögon gangsterfasoner, betydligt svårare att förlika sig med, så därför har jag tagit och bokat tid i veckan med en jurist för att inledningsvis få lite grundläggande råd och vägledning i att formulera en polisanmälan och se om det går att göra en stämningsansökan, och jag har även tagit kontakt med polisen.

De var lite oväntat, faktiskt intresserade av att få veta mer om detta tillvägagångssättet att bara skicka ut fakturor för sådana helt overkliga belopp utan någon förvarning, och dessutom vilseledande försöka utge sig som att vara nåt slags myndighetsinstans, och jag skall på uppföljande samtal framöver. Även upphovsmannens agerande skall utredas, och jag fick otroligt nog löfte om en omgående granskning av ärendet.

Dessutom får jag hjälp av uppdragsgivarens advokatbyrå som har jurister inriktade på upphovsrättsfrågor.
Uppdragsgivaren som har en rejäl rättsförsäkring, är helt med på att jag hänvisar kravet till dem, och har lovat att hjälpa till hela vägen, så allt tycks i alla händelser vara lugnt för min del.

Man får bara hoppas att "Bildombudsmannen AB" inte lyckas rasera tillvaron för någon ung och oerfaren nyföretagare eller skinnar nåt föräldrakooperativ dagis eller nån scoutförening för utvecklingsstörda som ger ut veckoblad med utflyktsfoton i eller liknande i framtiden...

Tack än en gång för svaren!

Mvh pa
kabelkultur är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat