Jag citerar en double-affiliates hemsida (counter strike relaterad)
"Som ni ser har det dykt upp en liten googlebanner i vänstra menyn. Pengarna som eventuellt kommer in genom denna kommer oavkortat gå till morsans bredband.
För er som inte vet så står servern + en linuxbrandvägg hemma hos min morsa och snurrar 24/7/365. Hon har inte ens en egen dator och använder alltså inte bredbandet själv.
Jag och alla admins pröjsar bredbandet så all hjälp tas gladeligen emot..
Klicka gärna på bannern lite då och då."
Kommentar från hans besökare:
"Jag klickar ett par gånger från jobbet med jämna mellanrum och sen kör jag samma procedur när jag kommer hem hehe"
Varefter webbmaster förklarar närmare:
"Vill bara informera er lite om hur den där google-ad fungerar!
Endast 1 klick från samma IP räknas varje dag. Alltså spelar det ingen roll om ni sitter och klickar 1000 ggr på samma ställe.
Men ni kan klicka en gång på jobbet och en gång hemma så har ni klickat 2 ggr iaf

"
nyhet från webbmaster 3 veckor senare:
"Fick precis ett mail från Google där de skrev att mitt adsensekonto (bannern) blivit inaktiverat pga ogiltiga klicks. Det blir alltså inte ett korvöre i ersättning för alla klick
Google-bannern borttagen, men de andra är kvar."
Hans besökares kommentarer:
"Va faan!
Alla dessa tryck till ingen nytta"
"Kan du inte lägga till fler av dom andra? .Dom tar ju inte så mycket plats och dom öppnas i nytt fönster. Kanske kan lägga till i inforutan vid bannern att man inte bör klicka 10 gånger om dan?"
"Dom andra" i sista inlägget syftar på double. Vi får se när (om?) double agerar...