Visa ett inlägg
Oläst 2005-11-13, 20:17 #3
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Anders: Brevet är inte från Double utan från en annonsör (mig).

Det är klart att du inte kan förbjuda eller stoppa affiliates från utlandet. Men lägger du double-länkarna på www.webmaster.com så fattar vem som helst att det inte kommer vara mycket svenska besökare.

En svensk sida med svenskt innehåll därmot kommer innehålla en majoritet svensk trafik + nån förvirrad finne eller norrman. Och det är väl ingen som har något emot detta.

Anledningen till paragrafen är för att slippa sånt som viss håller på med, t.ex. köpa billig amerikansk skräptrafik, typ exit eller popup trafik och länka den genom double.

För övrigt måste jag säga att moralen bland webbmasters är URUSEL. Det fuskas friskt på alla möjliga och omöjliga sätt. Jag vågar påstå att över 50% av trafiken på double är rena fuskklick. Skrämmande! Jag har bara idag stängt av 20 affiliates som i november haft 90% av sina klick med samma IP-adress. Dolda iframes är också väldigt vanligt och amerikansk skräptrafik som sagt.

Hoppas double tar i med hårdhandskarna mot detta och jag uppmanar andra annonsörer se upp!
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat