Visa ett inlägg
Oläst 2005-11-10, 18:09 #12
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
När ska det hela bedömas utifrån besökarnas sida. Om jag söker på t.ex. ordet "päron" då vill jag att träffarna ska vara relevanta. Jag vill inte klicka mig till en sida där det finns femtioelvatusen ord och där det om päron står endast "päron växer på träd". Nä, jag vill nog hellre hamna på sidan som säger: "'Det finns 411 päronsorter och här kommer en beskrivninga varje sort".

Det innebär att en legitimt dold text som i meta description som lämnar en uppgift till mig som gör att jag hittar sidan med 411 päronsorter är helt okej för mig som besökare även om jag inte kan hitta den texten på sidan. Dold text, legitim eller inte, ger en "falsk beskrivning" av sidan, dvs. lovar tusen ord och visor om päron men endast har mitt "växer på träd" ovan inte är acceptabelt.

De som optimerar enligt "växter på träd" tappar en hel del poäng. Ni får en arg besökare som aldrig mer besöker sidan. Jag tror det är bättre att slippa x-antal arga besökare och få mindre men nöjda besökare, som i sin tur berättar om sidan för sina vänner.

Hur "lurandet" går till för att få en bra placering struntar jag i som besökare, jag vill ha bäst relevanta träffar där de ska vara. Konkurrera med kvalité i stället!
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat