Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
|
Jag använde MyPay i början av året för att skicka SMS. Första kontakten var bra och vi kom fram till ett pris. Mot min vilja skrevs ett 12 månaders avtal (jag vill inte binda upp mig egentligen, men MyPay ville binda upp mig i 12 mån) och jag började använda tjänsten. Ganska snart märkte jag att det inte gick att skicka meddelanden till många porterade nummer, t.ex. nummer som porterats från Vodafone till Telia. Trots upprepade felanmälningar och löften hände inte någonting. Alla fakturorna som kom var felaktiga och droppen var när MyPay ville ha ca 20% (minns inte exakta siffror idag) mer betalt än avtalat. När jag hänvisade till avtalet blev jag uppringd av MyPay som ville bryta avtalet efter 3 månader för att dom gick back på mina SMS.
Varför kräver dom 12 månaders avtal om dom själva vill dra sig ur efter ett tag??? Ytterst oproffesionellt. Dessutom var kvaliten routingen urdålig, visst köpte jag bulk routing men 5-10% fel är alldelles för mycket. Idag använder jag bulk hos sms.42it.se och har ca 1% fel.
|