Visa ett inlägg
Oläst 2005-11-09, 19:03 #11
Axe Axe är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2005
Axe Axe är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2005
Tack zoran, supernice översikt av ditt perspektiv. Jättekul att läsa. Jag skulle inte klara mig utan windows på grund av den stora floran av program som inte finns till Linux, sedan så minskar det beroendet just nu och det är väl bara ett program idag som håller mig kvar i denna miljö för klienterna. På servrarna går bara Linux. Vi skulle aldrig haft råd att starta upp egna servrar från början om vi skulle behövt betala MS-priserna. Istället har vi kunnat spendera en hel del på expert support när vi behövt det och på så sätt betala tillbaka en del till Open source kooperativet.

Jag hoppas att jag inom en snar framtid ( 1 år ? ) också kan installera en smidig och snabb Linux-klient på min arbetsstation och att jag aldrig därefter ska behöva vända mig om med saknad efter Windows. Att den kan hitta lika många förkompilerade rpm:s som för RedHat, att de är lika enkla att installera och uppgradera som på Debian och att det blir stabilt som på FreeBSD. Eller finns detta alternativ redan idag?
Axe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat