|
Medlem
|
|
Reg.datum: Nov 2003
|
|
Medlem
Reg.datum: Nov 2003
|
Jag är rätt nöjd med Windows och tycker det funkar väldigt bra nuförtiden (jag kör 2000). Från början körde jag DOS, sen Windows 2.x och 3.x men sen bytte jag till OS/2 och körde uteslutande med det fram till ca 1997 när jag köpte ny dator som hade Windows 95 förinstallerat.
Linux/unix har jag aldrig lärt mig tyvärr även om jag försökt några gånger. För ett par år sen tänkte jag testa Mandrake, men det var så ostabilt och kändes oseriöst (felstavade menyer osv) så jag gav upp.
FreeBSD körde jag ett tag på en dator, jag lyckades installera Apache, mysql, php och hela köret och fick det att funka till och med. Men problemet var då att om jag skulle ändra nåt två veckor senare så var jag återigen tvungen att läsa manualerna eftersom jag glömt bort hur man gjorde och var alla olika filer låg.
Nästa gång får det bli att installera en riktig kontrollpanel först så jag slipper komma ihåg så mycket krångliga saker..
Jag ser ingen anledning till att köra nåt annat än Windows på arbetsstationen (för mig) eftersom det funkar så pass bra och "allt" finns ju ändå till Windows så det känns enklast på nåt sätt.
Jag har fortfarande kvar en 486:a med OS/2. Hårddisken i den är en 2 GB SCSI-disk som jag köpte för 4500 kronor, och det var grymt billigt just då.
|