Visa ett inlägg
Oläst 2005-11-05, 13:53 #36
berneboy berneboy är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2005
berneboy berneboy är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
TjörnDesign: Samtidigt är igentligen inte det heller relevant utan frågan är om en länkfarm eller om externa länkar överhuvudtaget skadar en hemsida.

Mitt svar är nej.
Ur sökmotorsynpunkt håller jag med dig, att det inte kan skada en webbplats att ha varken inkommande eller utgående länkar (idagsläget i alla fall).

Men det kan väl inte råda några som helst tvivel om att Bukowskis (eller hur det nu stavas) skadats av att de länkat till sexbutiker. Famförallt i och med att det har blåsts upp i media som det har.

Om jag, med de förkunskaper som jag har, vore inköpschef på ett företag och skulle välja leverantör för någon produkt, skulle jag definitivt kolla vilka som länkar till de olika leverantörernas webbplatser och vilka de i sin tur länkar till. Om jag då märker att en av leverantörerna länkar till porrsiter eller annat, så lär de ju inte precis tjäna på det, om du förstår vad jag menar.

Då kan man ju iofs tycka att det inte är många oinvigda som skulle kontrollera något sådant. Och det kan ju stämma idag, men hur ser det ut om tio år? Då inköpschefer och andra viktiga poster innahvs av den generation som "fått Internet med modersmjölken" så att säga.

/berneboy
berneboy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat