Citat:
Originally posted by kroax@Nov 2 2005, 00:06
Vad kostar det?
|
Handediterad info är dyrt, över 1000 kr per kanal och månad + moms.
Sammanställd pressinfo är mycket billigare men då kan man oftast inte få sån volym så det blir lönsamt. Under 100 000 per år bör man kunna deal till sig.
Sökordstjänsten med licens av leverantören för en komplett uppsättning sökord som vi erbjuder är till för företag som vill ha passande content. Kostar ungefär samma som att tanka en bil full med bensin. Dvs inte gratis det heller, men det är inte vi som kommit på den tjänsten utan våra få kunder har kommit till oss.
Om man kan tänka sig att vara offline några dagar medans leveratören byter IP-nummer eller är i tingsrätten kan man nog får det ännu billigare.
Men som sagt i avsnitt 2, det är såna enorma volymer som krävs för besökaren vill ju veta vad som är på tv, inte kolla vad man har för annonsörer. En CTR under 0.08% bör man räkna med på mainstream banners är min erfarenhet. Dvs med TD utbetalning krävs 1000 besökare för att tjäna 30 öre inkl moms ...
Jag lovar att
alla här
på WN som lever på annonsering håller med mej om att ju mindre content du har på sidan ju mer tjänar du
om du väl får trafiken. Så därav kommer och går tjuvarna allt som oftast så det är inte värt att jaga dom kortsiktigt.
Men som en viss person sa "make no misstake", jag har rätt bra koll på internet som ni säkert förstår iom att jag hänger här mest av alla. Dock skall det till lite mer nu för tiden och det skall vara mer kännbart för den som väljer att stjäla informationen vi och våra anställda lever av.
Bättre att förbereda sig nåt år eller två så att tjuven i fråga lider illa länge då vi oftast bara får skadestånd. Hittills har vi bara vunnit i ett 10 tal mål under åren och i ett av fallen var det ett större företag som sedan gick i konkurs. Nu är dom nån leta.se kopia med espottingannonser och tidigare var dom en svenska yahoo.se konkurrent med potential ...