|
VIP
|
|
Reg.datum: Nov 2004
|
|
VIP
Reg.datum: Nov 2004
|
Goldman Sachs och Carnegie har en bra historik för introduktioner i motsats till många andra firmor. Att TD listas på O-listan är en stor fördel. Många andra företag noteras på Nya Marknaden och andra små listor. Problemet då blir att företaget inte får någon uppmärksamhet av börsens aktörer. I TD ser jag en potentiell gullegris i media, likt Framfab var en gång i tiden. Detta gäller dock så länge det går bra för aktiekursen. Jag vågar inte själv gå in faktiskt. Har läst större delen av prospektet nu och det finns en hel del grejer som stör mig. Varför går dem inte in i USA t. ex? Att ägarna stoppar pengarna dem får in i egen ficka istället för att återinvestera dem direkt i företaget är synd och påverkar ju trovärdigheten på ett negativt sätt.
Johan: P/E tal är ett mycket dålig och föråldrad indikator för aktier i snabbt växande branscher. Det är helt andra saker man bör fokusera på IMO.
Det ska verkligen bli spännande att se hur det går för dem. Känns som aktien kan sticka åt båda hållen efter 30 dagar (Goldman och Carnegie kommer med största sannolikhet utnyttja möjligheten att stödköpa aktien om den säljtrycket är stort i början). Att julhandeln lär växa från föregående år och den mediala bevakningen av denna kan ge TD en kick i december..
Hur många är det som tänkte täckna upp sig för TD?
|