Håller med en del andra folk här om ett stängt forum där man "vågar" diskutera mer kommersiella saker, ett öppet forum är såklart öppet för alla och man väljer ibland att strunta i att posta eftersom man inte har någon riktig koll på vilka som läser (tänker i första hand på konkurrenter eller folk som vill stjäla någons affärside). Att bygga ett nätverk bland de seriösa här tror jag väldigt mycket på.
Redan nu har jag en del favoriter på forumet som jag vet är seriösa & snackar med regelbundet för att utbyta ideer & diskutera nya tjänster etc.
Sen är frågan var man ska dra gränsen: företagare, xxxxx antal unika / dag, omsättning, år i branschen? Svårt att dra en limit egentligen, så admin kommer att få ett tungt jobb isåfall

Om det är till någon tröst så hjälper jag gärna till om det blir verklighet..
Oftast kan man se en viss seriositet direkt när man besöker någon sida alternativt ser domännamnet. Ja vad f-n kan man säga, den ena saken behöver inte innebära den andra, man kan köpa en expiread domän och få 5000 unika om dagen, man kan också ha drivit en sida i 2 år och ha 20 unika om dagen, man kan också ha en omsättning på xxxx miljoner pga att man driver illegal verksamhet.... det enda jag inte hittar några nackdelar på är företagarna i forumet, man hade förmodligen aldrig tagit sig tiden & orken att starta företag från första början om man inte ville göra något seriöst... eller? Nackdelen här är att det finns väldigt många som kör seriösa sajter men inte kan/vill driva företag pga ålder eller att tiden inte räcker till.
Jobbig tråd Admin, hur ser du på saken egentligen? Är du för/mot en uppdelning?
Mvh, Tobias