Visa ett inlägg
Oläst 2005-10-27, 21:08 #8
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
Om jag hade sett några som helst fördelar att tala om jämfört med Flash/Flex/Laszlo hade jag nog satt mig in i det.
Men det verkar bara vara en slags hypad övergångs teknik och jag är rätt säker på att det kommer vara på väg ut om några år igen.
Dagens webbläsarteknik är inte gjord gör att skapa webbapplikationer, och att försöka pyssla ihop the på det sätt AJAX applikationer gör är inte min idé om en önskansvärd eller intreassant platform.

Om man kollar in teknologier på gång som Flex Builder 2 och Sparkle så tycker jag det är väldigt lätt att se att tid spenderad på att lära sig AJAX kommer vara rätt bortkastad om inte all för lång tid in i framtiden.
Förvisso är det bara en kombination av teknologier som varit utbredda länge och förmodligen kommer förbli utbredda.
Men att skapa en AJAX applikation kräver en hel del special kunskap som inte är självklar bara för att man redan kan de teknologier som är inblandade, och som kommer vara bortkastad för att skapa vanliga HTML sidor eller använda de platformar som finns som är speciellt gjorda för att skapa webbaserade applikationer.
blixtsystems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat