Medlem
|
|
Reg.datum: Oct 2004
|
|
Medlem
Reg.datum: Oct 2004
|
Hej, (long story coming up.. :) (topic borde vara co-location.. :P)
-- start of useless rant --
Vi har i dagsläget en dedikerad server hos FS-Data, men kommer att överge den då vi haft lite interna problem med FSD.
Vi har införskaffat en 1U och tänkte ha co-location hos Levonline (chefen gillade det företaget av någon anledning). Vi fixade en offert, men har inte hunnit fixa servern än, så vi levererade den aldrig till dem och skaffade aldrig tjänsten, men planerna var att använda oss av Levonline.
I dagsläget har vi vissa e-postadresser som tidigare låg hos Internethotellet (överflyttat från Algonet). På Internethotellet hade vi ibland stora problem med e-post som försvann, och ibland kunde e-posten vara försenad över 24 timmar.
För ungefär 48 timmar sedan kunde vi inte längre logga in för att hämta e-posten. Jag kontaktade Internethotellet och fick först då reda på att de blivit uppköpta av Levonline.
Vi har inte fått någon information från Levonline (de ska ha skickat ut information+användaruppgifter). Enligt deras hemsida bör e-posten fungera som vanligt. Jag har försökt nå Levonline via telefon hela dagen, men möts bara av ett meddelande att de har många som ringer och att jag ska försöka igen.
Visst, kanske inte deras fel att vi inte får vår e-post, och de kanske hade underdimensionerade telefonsystem eller vad som helst. Men.. vi tänker inte ha vår 1U co-loc hos dem iaf om det är omöjligt att nå dem via telefon dagtid.
-- end of useless rant --
Så, jag undrar, vilka BRA co-loc (1U) ställen finns det? Att nätet är stabilt och att man kan nå dem är klart viktigast, naturligtvis saker som strömbackup och annat.. priset har låg prioritet.
Även om man får bra hastigheter i övriga länder är det klart trevligast om man kan få tag i ett svenskt företag.
Några förslag?
|