Citat:
Ursprungligen postat av Milad
Citat:
Ursprungligen postat av ztream
Jag håller inte med.
Visst, broschyrerna har brister, men informationen om hur man fyller i deklarationen finns där om man orkar läsa det. Jag har lyckats så jag vet att det går
Deklarera och upprätta årsbokslut är dock inte samma sak, men tråden gällde väl att överföra sin redovisning till deklarationen?
|
Precis, det gäller hur man för över sina års uppgifter till en deklaration. Men det finns alltså ingen program som man kan ta hjälp av?
Är det någon revisor eller så som rekommenderas?
|
I alla andra fall än när det gäller ett HB hade hag svarat att ett program för att föra över siffrorna från bokföringen till deklarationen när väl bokslutet är klart är bortkastade pengar. Det tar 10 minuter att fylla i siffrorna manuellt när väl bokslutet är klart så att skaffa ett program för detta blir dyr timtaxa.
När det gäller ett HB så gäller iofs samma sak, men med tillägget att bara 25% av deklarationsblanketten innehåller värden som du hämtar från din bokföring, resterande avser annat och hämtas delvis från fg års blankett, delvis från de beräkningar du gör i årets blankett och delvis från ren kunskap.