Visa ett inlägg
Oläst 2005-10-26, 23:09 #16
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2004
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Att ordna title, description, ansökan till sunet resp. dmoz borde inte behöva ta mer än en arbetsdag. Då har man förmodligen gjort något fel eller så skriver man väldigt långsamt. Med min erfarenhet som redaktör på DMOZ så kan jag intyga att det inte är några uppsatser som skrivs i ansökningarna direkt.
Nja nu var det väl inte riktigt de fyra sakerna jag tänkte på endast, utan ex. anpassning till sidinnehållet av titeln etc ev, vissa korrigeringar av sidtexten. Om sedan webbplatsen består av ett stor antal sidor så tar det lite tid.
Du behöver även se vilka ord/sökfraser som är intressanta för branschen och vilka kunden själv tycker är väsentliga, stämma av dessa mot overture/wordtracker eller vad man nu använder för instrument. En lite snegling på konkurrerande företag på Internet är ingen nackdel.

Att det är ett webbdesignföretag som har gjort sidan är ingen garanti för att de grundläggande sakerna finns med. Tvärtom stött på åtskilliga kundsidor där den mest basala informationen saknas eller framade sidor med texten "Din webbläsare stödjer..." i noframe.

Skall du göra arbetet ordentligt vill jag hävda att man inte klarar det på en arbetsdag vid en sajt som består av fler än 5-6 sidor.

Citat:
Frågan kvarstår som sagt fortfarande; är det ekonomiskt försvarbart att köpa in SEO-tjänsten i ett långsiktigt tänkande med t.ex. återkommande månatliga utgifter?
Om det ger resultat så är det värt det, en annons i en lokaltidning ligger väl på i runda svängar på c:a 4.000-5.000 för ett eller kanske två exponeringstillfällen.
Att för ett litet företag skaffa kompetensen och ha råd att sätta av tid till det kan bli dyrare än 1.500:- /mån (om det nu är vad ett större SEO-företag tar).
Du är väl själv egenföretagare så du vet hur tajt många företag ligger på personalsidan?
Arbetar företaget sedan i en bransch långt i från IT är tröskeln hög förutom att tiden skall finnas.
Jag träffar ett hundratal företagare varje år i mitt "ordinarie arbete" samtliga i branschen utanför IT
och de flesta mindre har inte tid, ork, kunskap att sätta sig in i det här.

Citat:
...Vad jag ville få fram var att jag inte tyckte att din sajter verkade speciellt optimerade och att du därför förmodligen inte anlitat SEO-företaget vi diskuterat
Får väl kommentara det här i allafall
Nej det behövs inte gör det själv...
Jag och de kunder jag har på SEO tittar på resultatet av det arbete jag gör. Primärt nya kundkontakter, placering i sökmotorerna. PR är av sekundär betydelse, visst samband finns. Men att stirra sig blind på PR verkar inte så vettigt.
Förresten är en av sidorna i min profilen ny och är tillråga på allt inte färdig än.

Ip-koll i tidigare tråd > Ok nu vet vi det. Var fler som undrade.
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat