Visa ett inlägg
Oläst 2005-10-26, 21:10 #14
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2004
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Så du menar, för att hårddra det hela lite, att man ska anlita ett sökmotoroptimeringsföretag för att få sin sajt listad i några enklare länkkatalogprojekt och sin titel ordnad?
Tja det var ju en hårddragning som var lite snäv, lindrigt sagt.

Att kunder skulle ha koll på det här med kataloger som sunet trots att det har gjort sidan själv är absolut inget som stämmer. Det finns ett antal som slängt ihop en sida själv (eller "grannes son") i Frontpage, som inte har en susning om vad title, description eller överstämmande sidtext är för något.
Sedan att prata om en teknisk ansvarig för webbplatsen vet jag inte om det är så relavant. Det finns ungefär 150.000 företag i Sverige som har mellan 1-6 anställd. De flesta företag i landet arbetar faktiskt i branscher som ligger utanför IT-sektorn om det nu undgått dig och har ingen teknisk ansvarig för hemsidan.
Om du tror att en småföretagare inom, säg hårvård, har intresse och lust att lära sig SEO, så tror du fel.

Jag kan också lära mig laga min egen bil, en verkstadshandbok lite verktyg och så är det bara att köra igång. Det kommer ta längre tid och inte bli så bra gjort, därför köper jag den tjänsten av proffs istället. Samma förhållanden är det inom webbdesign SEO.

Ang Tjörndesign så grundar jag det på, dels de inlägg som har gjorts här, där konkreta och korrekta tips och råd har förmedlats till gagn för många av oss (Det kan andra bekräfta så du behöver inte tro på mig bara).
Den transparens de själva visar på sin webbplats med instruktioner och kundreferenser för just SEO-arbete.
De omotiverade påhoppen här i forumet och deras försvar.
De arbetsätt som presenteras där och som kritiseras av vissa ser jag som mångårig säljare inget fel i.
(Börjar förstå varför ingen IP-koll har gjordes i en senaste tråden)
Det är tufft där ute i den kommersiellavärlden, inget för dagisgrupper.

Citat:
Vilken typ av annat arbete är det du refererar till som är bestående, förutom det som jag ovan nämnde som borde ta på sin höjd, en arbetsdag?
Om du vet att detta arbete tar max en arbetsdag så tja vad skall jag säga mer än att jag inte behöver synpunkter från dig om mina egna sajter, tror inte du är kompetent att avgöra det.

Men om jag någon gång vill veta vad du tycker om mitt arbete så frågar jag.
Är vi överens om det?
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat