Visa ett inlägg
Oläst 2005-10-26, 20:44 #6
jakobander jakobander är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 7
jakobander jakobander är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 7
Hade en ide om omvandlingsspårning

"Vid onlineannonsering inträffar en omvandling när ett klick på din annons leder direkt till användarbeteenden som du anser värdefulla, t.ex. köp, registrering, sidvisning eller intresseanmälan. Google har skapat ett verktyg för att mäta dessa omvandlingar och slutligen hjälpa dig att identifiera hur effektiva dina AdWords-annonser och sökord är.

Det fungerar på så sätt att en cookie placeras i användarens dator när han/hon klickar på en av dina AdWords-annonser. Om användaren sedan kommer till en av dina omvandlingssidor, ansluts cookien till din webbsida. När detta inträffar registrerar Google en lyckad omvandling åt dig. Observera att cookien som Google lägger till i användarens dator när han/hon klickar på en annons försvinner efter 30 dagar. Denna praxis och det faktum att Google använder separata servrar för omvandlingsspårning och sökresultat, skyddar användarens integritet."

Men som du ser det e också beroende av cookies...
jakobander är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat