Jag tycker också att det låter högt, även om det är en stor banner.
Om man räknar per dag så blir det ca 180 unika besökare (antagligen högre om du kollar på statistik per dag och därefter tar medelvärde under t=30 dgr). Med detta som underlag skulle jag föreslå följande:
Banner högst upp? 400/månad?
Banner sist på sidan? 200/månad?
Sidoannonser? 150/månad?
Nästan ren gissning

och annonsörer till djursidor kanske inte har samma pengaunderlag som matindustrin, så det här kan vara helt fel.
Du kan ju också testa att lägga dig där du själv tänkte och se vad du får respons, och därefter ev. sänka priserna.
Jag har haft perioder från 1-12 månader. Ibland 2 veckor när kunden själv kontaktat mig och velat ha prisuppgifter just för en särskild period, t.ex. vid kampanj. Just de kunder som annonserar vid kampanj brukar man kunna ta betydligt mer betalt av än annars, överlag är det så när större företag själv kontaktar dig.
Jag är själv lite osäker på vad jag ska ta för pris...
Ska bli intressant vad de andra svarar!