|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2005
|
Jag kan inte säkra produkternas kvalitet från gång till gång. Jag kan bara utvärdera kvalitén i efterhand och det gör jag också. Vårt sortiment växer hela tiden och även om jag beställer samples så är det bara stickprov som kan ge vilket utslag som helst. Jag ersätter konsumenter som fått varor med fabrikationsfel. Jag kan alltså inte sälja vilket skräp som helst ”ostraffat”. Som jag skrev tidigare så tar jag även mina kunder på stort allvar, så även om jag inte vore bunden genom lag, så skulle jag ersätta dem i alla fall. I övrigt så anser jag att allt handlar om avtal och rättigheter. I början hade jag inte så stort val. Grossisterna ville inte ingå något sådant avtal och jag befann mig i en position som gjorde att jag inte kunde ställa några större krav. Jag valde att köra igång ändå och det ångrar jag absolut inte, även om jag fortfarande önskar att grossistledet skulle ta större ansvar för trasiga produkter som de säljer till mig. De tar tillbaks produkten om den är trasig vid leverans, men de är väl medvetna om att jag inte kan kontrollera det på grund av varornas karaktär. Minsta lilla tecken på att förpackningen har varit bruten ger upphov till en upprörd kund. Så det skulle aldrig falla mig in att öppna förpackningen ens i ena hörnet.
|