Citat:
Originally posted by Davve@Oct 21 2005, 14:40
Du ska i första hand se till att få bra avtal med grossisten där alla punkter gällande reklamation och liknande är tydliga. Sedan gör du samma sak tydligt på sidan för konsumenten, vad som gäller vid reklamation. Sedan är det bara att följa punkter du själv skriver som kunden skall godkänna innan köpet.
Många som börjar drar sig ifrån att skriva sådant då det kan skrämma iväg några kunder, men om du tänker efter så vill du nog inte ha dessa kunder ändå om de ska skicka tillbaka varan. Ju tydligare allt är ju bättre är det i längden.
|
Man kan väl inte avtala bort konsumentköplagen i vilket fall? Då spelar det ju ingen roll om man punktar upp villkor som kunden ska godkänna, konsumentköplagen gäller i vilket fall.
Att försöka få till andra avtal med leverantörerna går ju dock, men risken finns väl att det helt enkelt blir dyrare då, vilket knappast är önskvärt. Däremot att försöka se vilka produkter som oftast går sönder låter ju som en god idé, även om man kanske aldrig kan komma undan dom där kunderna som "ångrar" sig...