Visa ett inlägg
Oläst 2004-01-06, 03:33 #18
Daggen
Guest
 
Inlägg: n/a
Daggen
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Originally posted by Christian@Jan 5 2004, 23:38
Ok. här kommer lite synpunkter på designen:

Jag gillar inte ögat, jag skulle hellre sett ett stiliserat öga, och gärna mer kontrastrikt. En vitare ögonvita, svartare hårstrån.
Varför dubbla radavstånd i menyn? Och highlighten med en ruta vid mouse-over är snyggt, men man luras att tro att man kan klicka i rutan för att göra ett menyval. Jag brukar också uppskatta när menyn skiljer sig från brödtexten med t.ex. en annan bakgrundsfärg eller utformning.
Lägg era personliga mejladresser i "medarbetare", och använd ett formulär i "kontakta oss" istället så blir det lättare att ta kontakt. Nu måste jag först klura ut vem jag bör kontakta med min fråga, och sedan starta min epostklient.
Slutligen skulle jag gärna prova med en sans-serif (typ Arial) i brödtexten också, och kanske lägga till nån kontrastfärg (orange?) för att liva upp sidan ytterligare.

Tja, det var mina 50-öre i all vänlighet
tycker inte man skall blanda in för många färger ser fult ut. Tycker mer om stilrent och inte konstiga sajter med 1000 färger och ingenstans att fästa blicken.. Tack för du kommenterade dock helt klart värdefullt att ha i tankarna!
  Svara med citatSvara med citat