Visa ett inlägg
Oläst 2005-10-20, 20:32 #7
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
Bengts avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Citat:
Originally posted by Qo-naq@Oct 20 2005, 16:55
Google har en teknologi för att sänka priset hos specifika Adsense-sidor, teknologin kallas smart pricing. Det står bland annat om den i Google's FAQ (länk).
Jo, se där. Det bör nog tolkas som att om de fördelar ut en annons till en sida trots att det är mindre troligt att den sidan kommer att producera något resultat, då KAN de sänka priset under annonsörens bud.
Citat:
If we find that an ad on a content site is less likely to produce results, we may reduce the cost of your ad below the minimum bid assigned to it.
Förstahandsvalet är ju dock att en annons inte läggs på en sådan sida alls, vad jag har förstått. Frågan är varför man gör så här? Ja, som alternativ till ideella annonser kan man förstå. I FredrikMH:s konkreta fall vet jag dock inte om det är detta de har gjort. Då skulle de först ha sett hans sidor som normala för annonsen ifråga, sedan gjort en utvärdering av resultatet av den annonsen på just den sidan, funnit att den inte ger någonting, ändå låtit annonsen ligga kvar men sänkt priset under annonsörens bud. Ja, ingenting är omöjligt, men är det så sanningen ser ut?

/Bengt
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat