Citat:
Originally posted by Strumpan@Apr 27 2003, 02:50 AM
Kanske missat något men orkade inte läsa färdigt 
Om man har avtal kan man inte bara ändra priser hur som helst. Jag hade kanske tänkt byta till box.se men inte nu nej 
Även B-one har jag blivit varnad för. Det står i deras avtal "fri trafik" så länge man inte har överdrivigt mycket, det är inte ordagrant men det står något liknande i avtalet, sen om man nu skulle få för många besökare och öka trafiken så kräverm dem en på pengar, men hur kan man skriva ett sånt uselt och oklart avtal...
jag hostar min sida via webb-hotellet.com jag känner snubbens bror... lite seg server ibland men jag över lever så länge...
|
Nej, man kan inte ändra priser hur som helst, men vad gör man när man får ett hot om att dem stänger ner ens dedikerade server? Det tar ju ett par dygn att uppdatera dnser etc... dock så är det något som är åtgärdat numera, vi kör bl a med round-robin dns för att hantera downtime.
Anyways, om Admin läser det här skulle jag vilja be om att få stänga denna tråden, jag har nått en uppgörelse med box.se efter diskussion med Per-Ola som driver företaget. Vi har sagt upp avtalet och "lämnat tillbaka" den dedikerade servern. Därmed inte sagt att jag rekommenderar dem, men jag personligen anser ärendet vara utagerat.
Mvh, Tobias