|
Medlem
|
|
Reg.datum: Jan 2004
|
|
Medlem
Reg.datum: Jan 2004
|
Jag tycker att man skulle gå ännu längre och förbjuda rökning även på offentliga platser utomhus. Varför? Jo för att det är de som röker som ska lida och inte den som inte röker. Är man så dum att man börjar röka så får man skylla sig själv. Det är inte synd om rökare. Och blir det svårare och jobbigare att röka blir det bara en extra motivation att sluta.
Ställen där rökning absolut borde vara förbjuden är:
- balkonger (inte kul att bo ovanpå någon som röker och behöva stänga dörrar och fönster sommartid när det stinker rök)
- precis utanför en byggnad (jag vill slippa hålla andan när jag passerar ut och in genom en dörr till byggnaden)
- alla platser där det är mycket folk (jag vill kunna gå på stan utan att gå igenom rökmoln)
- bland barn (t.ex. Kålmårdens djurpark, dagis m.m.)
Och alla som röker borde få stanna utomhus minst 2 minuter innan de kommer in igen så att de hinner andas ut det mesta av röken innan de kommer in. Idag så drar många in det sista blosset, går in och sedan andas ut all rök i lungorna inomhus.
Att röka ska vara otrevligt och besvärligt för den som röker och inte som idag - för de som inte röker!
|