Visa ett inlägg
Oläst 2005-10-18, 18:24 #13
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Originally posted by Marcus@Oct 18 2005, 17:55
Entreprenörsskap och ekonomi är väl bitar man får lära sig om man läser t.ex. samhällsprogrammet på gymnasiet? Andra gymnasieprogram som t.ex. naturtekniskt program är ju något som har en annan inriktning. Känner man sedan själv att man vill egen företagare så ligger det ju inga hinder i det eftersom det är saker man kan läsa in sig på själv. Det är väl också WN ett tydligt exempel på. Tror inte ens hälften av alla egenföretagare här har läst samhälls? Jag kan ju dock ha fel...
Jag läste företagsekonomi och drev UF-företag men jag kände inte att det gav särskilt mycket.

Det bör integreras i många kurser och även att man uppmuntrar till egenföretagande och entrenprenörskap.

Jag tror man skulle kunna öka antalet egenföretagare enormt om man bara entusiasmerade eleverna tidigare. Gästföreläsare, workshops, case studies och liknande hade passat lika bra på gymnasiet som det gör på universitetet. Även om man inte är intresserad av företagande så lär man sig väldigt mycket om att tänka kreativt, samarbeta i grupp och lösa problem.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat