Visa ett inlägg
Oläst 2005-10-18, 16:19 #10
hyperflys avatar
hyperfly hyperfly är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2004
hyperfly hyperfly är inte uppkopplad
Flitig postare
hyperflys avatar

Reg.datum: May 2004
Citat:
Ursprungligen postat av ztream
Ska du fotografera ishockey inomhus i dålig belysning kommer du få lägga minst 15-20 papp på ett hyfsat objektiv.

Citat:
Ursprungligen postat av Axe
Ja, alltså du ger dig in på ett av sportens svåraste områden. Inomhus med stora avstånd och dåligt ljus och varierande bakgrund. Spelare som har bra fart under skridskorna och en puck som du måste följa antingen genom sökaren eller direkt med ögat och då måste du hitta tillbaka med ögat till sökaren, inte helt lätt alla gånger på nära håll. Du kommer inte undan att du behöver ett rejält bra teleobjektiv om du ska sitta på läktaren och täcka hela planen. Ska du stå vid sargen kommer du närmare men du får färre möjligheter att ta bilder och du behöver i alla fall ett bra tele.
För närbilder vid sargen behöver du ha en zoom om du inte avstår från dessa bilder. En ljusstark zoom kostar från 20 000 och uppåt. En ljussvag från några tusenlappar. Mitt tips är att du avstår eller tar jobbet med en överenskommelse om att det blir som det blir. Lycka till.
Håller inte med. Ska stå vid sargen och jag ska göra jobbet åt en vän som fotar med en Nikon D70 och får ut lysande bilder av det. Att göra bilder som ska platsa på enorma affischer kanske inte går men till både tidningar och nyheter på webben så går det utmärkt med en D70. Sen är det säkert lättare och man kan få häftigare bilder med ett tele, men det är ingen möjlighet och därför ska jag inte resonera kring det. Jag har själv sett att man kan få väldigt bra bilder med en sån kamera iaf.

Kollade med Hyrmax, alla deras kameror var uthyrda under en längre period nu, så det blir inget där.

Webm@ster hörde av sig och har erbjudit mig att köpa hans bärbara kamera som är helt okej, men jag vet inte hur det är med begagnat, brukar dra mig för att köpa begagnat.
Funderar lite och kanske köper en fin digitalkamera, isåfall typ 5000-8000kr.
Vill då kunna fota t.ex. ishockey. Hur är det med t.ex http://www.webhallen.com/prod.php?id=35381&traff=1 ?
hyperfly är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat