Visa ett inlägg
Oläst 2005-10-16, 21:08 #8
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Originally posted by wiggin@Oct 16 2005, 18:13
Vad fyller KLICKA HÄR för funktion? Förutom att det är en stor text och försöker väcka uppmärksamhet? Och om du menar att det är för att personerna ska förstå var de ska klicka så finns det en bättre lösning. Nämligen att låta länkarna se ut som länkar ska göra. Med en annan färg och gärna understruken text.
Vad jag menade med SEO, är att förstå vad undersidorna handlar om. dvs google indexerar sidan http://www.babyborn.se/xtc/index.php?cPath=1 med länktexten KLICKA HÄR istället för MODI COMBO CLASSIC. Nu är jag inte helt insatt i hur det ligger till. Men det borde ju helt klart vara bättre att få sidan associerad till MODI COMBO... än KLICKA HÄR. Eller du kanske är ute efter att folk ska söka efter klicka här på google?
Och en annan stor synpunkt är ur användarvänligheten och kanske framförallt personer med t.ex. synfel, när de surfar på din sida hittar deras skärmläsare 7 länkar, KLICKA HÄR, KLICKA HÄR, KLICKA HÄR ... och KLICKA HÄR. Hur ska du personen veta vilken länk han ska klicka på? Nu kanske det inte är så stor marknad för dig som berörs. Men eftersom det inte är svårt för oss webbmasters att göra det bättre så förstår jag inte varför man motsätter sig det.
Och för det sista så tycker jag själv det är fult när det står klicka här överallt. Men det är ju min personliga åsikt
Nja, din personliga åsikt håller jag faktiskt med om ...
Du har poäng i att det är klart bättre med de traditionella länkarna, likaså det med indexeringen faktiskt.. Jag får backa på den punkten och göra sidan vänligare så att säga.

Något "KLICKA HÄR" skadar väl inte...men sju? ,ja du har en poäng...
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat