Visa ett inlägg
Oläst 2005-10-11, 21:06 #17
Sebastian.Siemiatkowski Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Sebastian.Siemiatkowski Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Det var dit jag ville komma med ovanstående kommentar, i det läget som ACME var i när jag träffade dom är dom tyvärr inte längre. Allt fungerar jättebra när saker och ting väl är fixat men dessvärre känns det som om inte högerhanden vet vad vänsterhanden gör ibland, jag menar att hur "fina" titlar dom än har så kände jag att jag fick bättre teknisk support på den tiden då dom bara var ett fåtal anställda och exempelvis Sebastian la ner energi på att lösa saker.
Mats du vet att jag finns här på Kreditor om du vill ha den där känslan igen ;-)

Citat:
Nej, det enda jag köper i upplysningen är om dom har betalningsanmärkning och vart dom är folkbokförda, skall man ha uppgift om inkomst så får kunden en kopia om att man gjort en upplysning och det kanske inte alltid är så bra.
Idag är det möjligt att få en fullständig upplysning om en privatpersons inkomst och allt utan att det skickas en omfrågandekopia. Även kostnaden för dessa upplysningar minskar nu i stark konkurrens.

Det finns ju en anledning att även titta på inkomst, annars skulle ju inte exempelvis Ellos och andra göra det när de lägger upp konton. Men det som jag anser är mest intressant är: var kommer kreditförlusterna? Det vi ser, är att många unga människor i 20 års åldern går in och handlar. De har inga betalningsanmärkningar vid köpetillfället men sedan betalar de inte. När ärendet sedan ska till fogden så tittar man på kunden igen och vips. Anmärkningar från mobiltelebolagen, stora e-handlare osv.

Det verkar alltså som att det blir ngnslags köpfreenzy, när man vet att det är på väg utför. Givetvis som säljare riskerar man att möta fler av dessa om man säljer mp3spelare än om man säljer egenvävda mattor.

Känner även en del folk inom postorder företag och de talar om att man exempelvis har mckt högre kreditförluster när man annonserar i häften än när man kör telemarketing. Alltså även var man hittar sina kunder kan vara en viktig faktor. Om detta kan man ju dock skriva en bok...
Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat