Visa ett inlägg
Oläst 2005-10-09, 10:18 #10
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Originally posted by Mats@Sep 13 2005, 18:54
..., det enda jag köper i upplysningen är om dom har betalningsanmärkning och vart dom är folkbokförda, skall man ha uppgift om inkomst så får kunden en kopia om att man gjort en upplysning och det kanske inte alltid är så bra.

Jag vill bara ha så mycket info att jag vet att jag kan sälja mina obetalda fakturor utan problem och att ACME kan driva in 100% av pengarna och det kan dom ju så länge det inte finns skulder.
Att du får en upplysning om att kunden har en betalningsanmärkning eller inte säger i princip inget om att betalning kommer att ske eller om det går att driva in en eventuellt obetald faktura.

Det som är mer intressant är att veta om kunden har något s.k. skuldsaldo hos Kronofogden. Finns det ett skuldsaldo, ja, då går det inte att driva in något med stor sannolikhet.

En person som fick en betalningsanmärkning i januari 2002 och betalade den samma månad kommer att ha en betalningsanmärkning till och med utgången av 2005. Under denna tid av 4 år kan pesonen ha betalat alla sin räkningar exemplariskt, köpt villa eller bostadsrätt och skaffat sig en liten kontakt förmögenhet.

Nu avviker jag helt från anlednignen till att jag skrev detta. Jag hade bara en fråga till Mats och den var om du får veta om det finns ett skuldsaldo hos Kronofogden?
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat