Ämne: Meta country?
Visa ett inlägg
Oläst 2005-10-07, 11:24 #16
kers kers är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
kers kers är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av kers
SE är ju förkortningen för *Sverige*, landet, och har har vi ju flera språk, varav ett är svenska (samiska är ju klassat som ett officiellt minioritetsspråk). När man märker upp språket i localizade system så är det ju "sv" (för svenska) som man använder för att för att märka ut språket, medan man använder "se" för att visa att det är den svenska varianten av svenska (hah, yrt blev det).

Citat:
Originally posted by nobody@

Det har du rätt i. "sv" är mest korrekt. Vill även minnas att jag läst det här i samband med W3C's riktlinjer också.
Jepp, jag kände mig tvungen att kolla upp det - och man ska naturligtvis följa satta standarder: http://www.w3.org/WAI/ER/IG/ert/iso639.htm

<!--QuoteBegin--nobody[/i]

Inte för att jag är en speciellt gaphalsig förespråkare av W3C, men de har många idéer om informationsarkitektur på webben som är intressanta när det gäller SEO. Och kom ihåg att Google sneglar mycket på W3C.
[/quote]

Tja, eftersom W3C är det som definerar HTML-standarder så är det väldigt "vettigt" att följa dem, de tjänar alla på - speciellt de som vill tjäna pengar samt deras besökare
kers är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat