Visa ett inlägg
Oläst 2005-10-06, 22:42 #24
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
berneboy: har du ens läst hela tråden?
-----------------------------------------------------------------------------

Vad jag har kunnat se bryter inte seologik några av sökmotorernas regler. Jag håller med Hans att sitemappen är ett perfekt ställe att lägga externa länkar, det stör inte besökarna, och iom att sitemappen länkas från alla sidor har den bra relevans och blir crawlad ofta.

Vad man nu kan vara skeptisk till är ju då namnet "sitemap" en vild gissning kan ju vara att en sida som innehåller ordet sitemap blir lite mer värd av google än en som heter länkar. Inget jag vet, kanske Hans ligger och lurar på den kunskapen, han verkar ju vara lite mer hajj på detta än vad jag anser att jag är.

En annan sak är ju den moraliska biten med att lägga sina andra klienters sidor i någons sitemap. Men hade jag haft en sida med 0 besökare från sökmotorerna och 0 länkar, så hade jag gärna kunnat tänka mig att byta några sitemap-länkar med andra sidor fastän temat inte stämmer till 100%. Jag tar för givet att seologik frågar kunderna angående detta och vill de inte behöver de säkert inte.

Det med "spammning" eller kanske "reklam för egen verksamhet" som jag skulle kalla det i detta fallet.. nja.. lite kanske, inget jag har tänkt på förrens det tas upp här, det kan väl hända att Hans använder "Vi" när det kanske hade varit bättre att skriva "Jag" fast hans inlägg är ju definitift inte spamm, tycker att allt han skriver här på wn tillför mycket.
Rasmus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat