Visa ett inlägg
Oläst 2005-10-05, 11:19 #3
jakobander jakobander är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2005
jakobander jakobander är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2005
Tack! Ditt svar gjorde mig bara mer nyfiken, det här ska jag dyka djupare ner i. Googlade lite och fick fram snabbt att det finns "cookieless tracking system". Borde juh alla ha i med att folk deaktiverar cookies mer o mer.
Detta hittade jag på tradedoubler...
"Hur spårar Tradedoubler ett lead eller sale?
TradeDoubler använder cookies för att spåra annonsörers sales och leads. Först klickar besökaren på en trackerlänk. Sedan länkas besökaren via TradeDoublers system till annonsörens webbplats. På denna webbplats kan besökaren fylla i ett formulär, ett köpa någonting och den här aktiviteten registreras utan att besökaren märker någonting.

Hur går det med de besökare som stängt av cookies?
Den allra största andelen av internetanvändare tillåter cookies i sin browser (en liten procent har blockat cookies pga den mjukvara de kanske använder). Cookieteknologi kommer att fortsätta vara en del av spårningen på det allmänna internetanvändandet. Men, numera kan fler och fler av TradeDoublers annonsörer spåra köparen även om cookien är blockerad."

De säger att en liten procent men det tror jag inte på. Citerar en annan källa.

" Users with disabled cookies are the pain in the ass when you try to grow your TGP since the Internet Explorer version 6 came in - the cookies are disabled as default since this version. 10% - 25% out hits (and still growing as the people start using IE6 more and more) are generated by users with disabled cookies. Those outgoing clicks are all wasted, because when you send it to your trades, their script can't count it, because the counting is based on cookies. SmartTrafficTrader solves this problem - not only it can count nocookie hits (what alone solves nothing), but it sends them to the sites using scripts that don't use cookies to count incoming hits (SmartTrafficTrader, CJOverkill, TrafficDrive).
If you don't get it, never mind. This script is simply the only one that saves 10% - 25% of your traffic and growing your site will be much easier because of it."

Tycker det minsta man borde begära är att man kan enkelt se exakt vilket system de använder. Finns ju teknik som är oberoende av cookies. Det är ju bedrägeri att använda ett system som blåser affiliates.
jakobander är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat