Citat:
Det innebär med andra ord att jag kan skicka in förhandsregistrering via vilket (accrediterade) ombud som helst för en kunds räkning (förutsatt att det registreras i kundens namn) och sedan skickar jag (på uppmaning?) in separat pappersunderlag som jag får från min kund, för att styrka deras rättighet, direkt till PricewaterhouseCooper?
|
När du lägger beställningen ( iaf hos oss ) så kommer du att få skriva in vilken e-postadress verifikationsdokumenten ska skickas till. När vi sedan skickar in ansökan så kommer ni att få ett e-post med ett dokument som ska skrivas ut som blandannat innehåller unikt IDnummer och sträckkod. När ni har skickat in detta till valideringsagenten så kommer er registreringstatus att uppdateras i vårt system så att man kan dubbelkolla att dokumenten har kommigt fram.
Jag skulle vilja påstå att det är viktigt att skicka in ansökan så fort som möjligt. Vi ombud måste skicka alla ansökningar i den ordning som vi har fått dom. Så är det t ex 2 st som ansöker om ett och samma domännamn även under Sunrise reglerna så kommer den ansökan som hinner först att processas. Man måste komma ihåg att varumärken och andra förturer kan vara registrerade i flera länder och att flera kan ha rätt till samma förtur. Det finns även namn-nappare som nu registrerar varumärken i länder där det är kort handläggning för att hinna före dom rätta innehavarna och skickar in förtursansökningar via de ombud som har system igång redan. Även om ett beslut går att överklaga så kan det vara besvärligt. En överklagan ska ske på det språk som den som har fått namnet talar. Så om det är på något mindre spåk i Europa som inte så många pratar så kan er överklagan bli besvärlig då ni måste ha tolkar. Har du några fler frågor så svara jag gärna på dessa.