|
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Apr 2005
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Apr 2005
|
Vår prissättning är långt ifrån någon 10-dubbel gentemot mindre aktörer på marknaden. Jag har t om hört att det finns aktörer som tycker vi är för billiga. Hur tokigt det nu än må låta.
När det gäller Google's Adsense-program så är jag inte tillräckligt väl insatt i detta, då det faller utanför mina arbetsuppgifter, för att kunna uttala mig om saken. Google's smidighet är dock inte beroende enbart av en tjänst/produkt, dom är hyffsat uppskattade inom rätt så många andra områden.
Om vi ser att marknadsefterfrågan för en viss funktion, komponent eller liknande är tillräckligt hög så implementerar vi inte denna enbart för en enda kund utan vi låter istället alla våra kunder ta del av det. Vi tror på en väl genomtänkt och stabil serverplattform, detta oavhängande vår prissättning.
Under incidenten med strömavbrottet, vilket var det första på närmare 5 år, höll vi på att lägga om vår eldistribution vilket innebar att några switchar var temporärt kopplade till en ups med mindre kapacitet än våra ordinarie ups:er. Därmed lyckades vi inte säkerställa strömmen för trafikdistributionen till en del av vårt servernätverk, vilket påverkade ett antal kunder. Vi har sedan dess givetvis vidtagit åtgärder för att eliminera risken för att någonting liknande ska kunna hända igen. Och den åtgärden handlar om mer än bara något hobby-batteri, som något i detta forum föreslog.
Mm, kanske det. Men är det inte skönt med rutiner och ordning, framställda efter många års erfarenhet, istället för kaos och ostruktur, förorsakat av bristande erfarenhet? Raka svar på inte alltid lika raka frågor och svar som kan tydas och hanteras ordentligt, då stavnings- och kvalitetskontroller finns med i dessa rutiner.
Idiotsäker drift får vi den dag saker och ting inte är beroende utav människor. Det finns inget system och ingen infrastruktur i hela världen som är fullständigt säkert. Vi gör dock vårt yttersta för att ständigt vidareutveckla, stärka och förbättra vår drift. Nöjda kunder har alltid legat oss varmt om hjärtat, det ska vi se till att aldrig glömma bort.
|