Visa ett inlägg
Oläst 2005-10-04, 01:03 #21
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Självklart skilljer det sig mellan företag, ni kör eran "stil" vilket gör att ni erbjuder det ni erbjuder medans en kund kanske kan få mer special anpassat behov hos dom mindre företagen. Gäller även om man kollar på konsult företag där ofta dom stora tar ut minst 10 dubbla i kostnad som det mindre tar som gör en sak lika bra och även kanske erbjuder bättre kontakt och mer service intriktad.

Om man ska ta google som exempel, ja om man läser hur dom beter sig ang adsense och bara snor folks pengar för dom tror att man har klickat massa gånger själv så ja. Dom skiter fullständigt i sina "kunder".

Även om du skulle fått ett mail efter specilla kunds behov skulle du gett dom det då? Eller bara sett den som en jobbig person som kräver att vi måste göra mer än trycka "Enter" för att lägga upp hans konto?

Eller som vi diskuterade för ett tag sedan att ni inte hade UPS kraft ett driva alla era servrar vid längre avbrott, skulle inte vara bättre prioritera det än sälja SE domäner för underpris?

Känns som hur större ett företag blir hur mer låser dom sig vid rutiner och allt ska bara bli lättare eller mer eller mindre automatsikt och så mycket pengar för så lite arbete som möjligt.

Självklart tror jag att stora företag kan bli mycket bra, dock verkar det vara att dom är ovilliga slänga ut pengar på få idiotsäker drift.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat