Visa ett inlägg
Oläst 2005-10-03, 14:22 #7
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Jag tror inte det är fetlina han efterfrågar. Däremot är det ju helt uteslutet att köra seriösare grejer än din mammas community på en hemlina pga trafikproiritering etc. Jag tycker det känns som att många hemanvändare snarare har fått sämre anslutningar än under BBB's glansdagar med 10mbit full duplex.

Att hyra ett rackskåp ihop är nog en bra lösning, frågan är dock hur mycket man sparar på det jämfört med att köpa eget. Tid är ju som bekant pengar också. Jag skulle inte vilja dela adminkontot med något mindre än folk man litar på till 100% på de burkar där jag kör inkomstbringande verksamheter. Bara en sån grej som folk som installerar massa vuln. php-script hela tiden. Funkar inte.

Att hyra en dedikerad burk eller köra på colo är såpass billigt idag att om man överhuvudtaget har en affärside så går det att få ihop de slantarna rätt snabbt. Har du kollat på priserna som gäller på tex ev1servers.net AlgotR? Så länge du inte planerar köra CS-server tror jag att du kommer ruggigt långt med en sån maskin.

Har vi förövrigt några svenska providers som erbjuder motsvarande deal, dsv 1tb data, cel 1.3ghz, 512 pinnar ram och inte kollar så mycket på vad för typ av trafik det är osv, under tusenlappen? De 100-200gb som många erbjuder på sina colos idag kommer man ju inte så långt med om man hostar bilder/filer.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat