Visa ett inlägg
Oläst 2005-10-02, 14:43 #7
Jim_Westergrens avatar
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2005
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jim_Westergrens avatar

Reg.datum: May 2005
Ok.

Jag har inte hunnit analysera denna helt utan bara skummat igenom. Ska kanske göra det ikväll om jag hinner. Tror ändå att den är en värdefull resurs. Den liknar denna något. Ska bli intressant och se skillnader mellan dom.

Författaren till denna (Randfish) är ganska stor inom SEO.

Detta skrev han dock September 30th, 2005, 01:06 AM:

Citat:
I've made some more changes and I'm now opting to get help. I've requested about a dozen of the best SEOs I know to review it, vote their importance on each factor, and add their comments. I'm going to take this added input and re-figure the rankings of the factors and add commentary where valuable.

Hopefully, this will help to make it more than just one man's opinion and a better resource overall.

I'll post back here when it's finished - could be 2-3 days.
Ska bli intressant och se vilka ändringar som görs. När jag har läst igenom och tittat efter ordentligt ska jag även skriva till Randfish om ändringar jag anser ska göras.

Citat:
Kan ingen inom SEO-världen börja publicera riktiga rapporter med stöd av empiriska bevis och undersökningar istället för att basera dem på ens egen "gut feeling".

Jag vet att du jobbar med riktiga tester JW, så kom igen, bli den första seriösa forskaren inom SEO som kan presentera en rapport baserad på fakta. Jag tror många skulle köpa den.
Jo, visst men det är inte lätt kan jag säga. Det är så många variabler och faktorer så man blir nästan galen när man testar + man vet inte om eller när de ändrar sitt algo (MSN ändrade till exempel för någon vecka sedan). SERP positionerna på mina testsidor verkar aldrig stabililisera sig - detta även om jag försöker hålla det i en så sterilt som möjligt. Men jag ska göra en detaljerad rapport inom en snar framtid.

Nyligen skrev jag den här guiden.
Jim_Westergren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat