Visa ett inlägg
Oläst 2005-10-01, 13:20 #10
Starwebs avatar
Starweb Starweb är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2004
Starweb Starweb är inte uppkopplad
Flitig postare
Starwebs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by hubbert@Oct 1 2005, 10:17
Inom byggindustrin där utländska egenföretagare utför samma arbeten på byggarbetsplatser fast för betydligt lägre löner än vad personal anställd i Sverige har.
Precis, men då borde ju skatteverket gå in och agera eftersom även om de EF vill jobba på det viset så FÅR de inte, då det är olagligt om jag förstått rätt ur ert resonemang, eller?

- Men om de hade haft en 3 gånger högre lön än alla de svenska arbetarna, hade det forfarande varit olagligt då?

=> Jag ska helt klart ringa skatteverket på måndag och få svart på vitt, för just detta fenomen att en person konsultar både 1,2 och 3år för exakt samma företag, där personen VILL vara konsult och föredrar själv att det är på det viset är MYCKET vanlig, då inser jag inte hur det kan vara olagligt.

Givetvis förutsatt att de inte OCKSÅ är anställda som han i länken som hubbert skickade, utan jag menar en person som jobbar 100% genom sitt EF mot ett annat företag där personen VILL fortsätta ha det så då det kanske ger honom friheten att sluta när han vill etc. eftersom han bara konsultar.

(Kanske är det bara jag som är trött eller missat något väsentlig fakta :huh
Starweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat