Visa ett inlägg
Oläst 2005-10-01, 00:01 #3
Starwebs avatar
Starweb Starweb är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2004
Starweb Starweb är inte uppkopplad
Flitig postare
Starwebs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by kullervo@Sep 30 2005, 22:27
Min drömbil är just nu en elbil. Fast ingen sådan där äggklocka utan mer en normal bil. Tänk att susa fram i ur och skur i en driftsäker bil med bra ös i samtidigt som den är miljövänlig och apbillig att både äga och köra.
En elbil är egentligen inte så milövänlig som man kan tro. Elen som den drar kommer tex från fabriker, antingen kärnkraft som är det mest miljöfarliga vi har egentligen eftersom vi inte har någonstans att förvara avfallet från dessa, annars har vi ju kolverken i tyskland och allt vad de förorenar, eller vindkraften som förstör på sitt vis: lanskapet + rostar m.m, även om bättre än de övriga 2 valen. Solkraft har väl flest fördelar men precis som vind är det för klent i förhållande till kraften från ett kärnkraftverk.

Precis som bensinbilar har även elbilar vanliga bildäck och sliter ner asfalten+däcken som skapar miljöfarliga gifter, samt att elbilens batterier ska tas hand om när dessa är slut...
- Men som sagt, troligtvis är elbilar ändå mer miljövänliga än bensin, ville bara påpeka att de inte är 100% miljövänliga bara för att det är el.

=> Nä, säg till när de kommer med en bil som går på saltvatten, vilket 2/3 av jordens yta består av, då hoppar jag gärna på racet!

Nåja, tillbaka till ämnet, jag ska inte förstöra din tråd andla B)
Starweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat